Parasole z nadrukiem – projektowanie

Parasole z nadrukiem
Parasole z nadrukiem

Gadżety reklamowe odgrywają obecnie w marketingu coraz większą rolę. Jest to spowodowane wymogiem efektowności, który spełniają. Wymóg ten wynika natomiast z potrzeby przyciągnięcia uwagi klienta oraz odróżnienia się od konkurencji. Gadżety reklamowe spełniają wszystkie te wymagania najlepiej, tym bardziej, że istnieje bardzo wiele różnych przedmiotów, które mogą być określone jako gadżet reklamowy. Gadżety te są tym bardziej efektowne i przyciągają uwagę, jeśli są na nich umieszczone nadruki. Jak taki gadżet zaprojektować?

Odpowiadając na powyższe pytanie, najlepiej posłużyć się przykładem. Dobrą egzemplifikacją mogą być parasole z nadrukiem – przedmioty łączące efektowny, atrakcyjny wygląd z praktycznym zastosowaniem, którym się charakteryzują. Dlatego są gadżetami powszechnie wykorzystywanymi przez firmy i agencje reklamowe.

Parasole z nadrukiem nie są jednak łatwe w zaprojektowaniu. Pierwszym elementem, który należy wziąć pod uwagę jest kolorystyka. Tutaj jednak ważnym aspektem jest treść nadruku – jeśli będzie nim logo firmy, kolorystyka parasolu powinna do niego pasować, jeśli natomiast loga ma nie być, wówczas barwy, w jakich parasol będzie występował są dowolne. Jeśli kolor parasola jako całości jest już wybrany, należy dopasować do niego kolor nadruku. Raz jeszcze, aby wszystko do siebie pasowało, kolor nadruku musi być dopasowany do koloru tła, tzn. koloru parasola.

Jak wspomniano, decyzja o umieszczeniu loga jest podstawą, od której cały projekt należy rozpocząć. Jest tak dlatego, że logo jest symbolem danej firmy, motywem graficznym, dzięki któremu klient może daną markę rozpoznać. Ponadto logo zawiera nazwę marki, więc kolejne elementy nadruku nie muszą już jej nosić.

Projektując Parasole z nadrukiem należy także pamiętać, aby poszczególne elementy nadruku były ułożone w taki sposób, aby po złożeniu parasola również część nadruku była widoczna. Przede wszystkim zaś widoczne powinno być logo, jeśli oczywiście producent zdecyduje się je umieścić. Musi ono zatem być nadrukowane w takim miejscu, które jest widoczne po złożeniu parasola.